Fuarlar ticari etkileşimin zirvede olduğu buluşma noktalarıdır. Gerek ulusal gerekse uluslararası fuarlarda üreticiler, satıcılar, müşteriler bir araya gelerek işlerini geliştirme fırsatı bulmaktadırlar. Bu buluşmalar işletmelerin ürünlerinin yanı sıra kendi kimliklerini ortaya koymak için fırsat buldukları alanlardır. Bu bakımdan fuar standı giydirme tasarımları firmaların tanıtımları için önem taşımaktadır.
Fuarlar çeşitli kriterlere göre sınıflandırılır. Bir şehirde organize edilen fuarlara yerel fuar denilir. Belli bir bölgedeki iş potansiyelini harekete geçirmek için düzenlenen fuarlar bölgesel fuarlardır. Eğer fuar ülke çapında düzenleniyorsa ulusal fuar adını alır. Birçok ülkeden katılımcının bulunduğu ve dünya genelinde iş geliştirme amacı taşıyan fuarlara ise uluslararası fuarlar denir. Fuarlar sektörel uzmanlığa göre genel fuarlar ve ihtisas fuarları şeklindedir. Her sektöre açık fuarlara genel fuar denilir. Sektörel düzeyde yapılan fuarlar belli uzmanlık ve girişim alanlarına özgüdür ve ihtisas fuarları adıyla anılırlar. Günümüzde fuarlar genellikle ihtisas fuarları şeklinde yapılmaktadır.
Fuar Standı Giydirmenin Önemi
Fuar standınız fuar yerindeki adresiniz durumundadır. Standınızın ziyaretçilerini en iyi şekilde karşılamanın yanında şirketinizin kurumsal kimliğini de en iyi şekilde yansıtmanız; firmanızı ve kimliğinizi tanıtmanız için fuarlar iyi birer fırsattır. Fuar katılımcısı firmalar, bir yandan iş bağlantıları yapmaya çalışırken diğer yandan müşterileriyle ilk tanışmalarında kendileri hakkında olumlu izlenim bırakmak için çabalamalıdır. Firmalarının tarihçesi, misyon ve vizyon tanımları, faaliyet alanları, iş prensipleri gibi pek çok konuda müşterilerine ilk mesajlarını fuar standlarının tasarımıyla verebilirler.
Bu önemli iş buluşmalarında fuar standınız şirketinizin kurumsal kimliğinin ilk belirdiği yerdir. Potansiyel müşteriler, firmanız ve ürünleriniz hakkında bilgi almadan önce ilk olarak standınızı görürler. Standın dizaynı, personelin görünümü ve davranışları, stand üzerindeki görseller ve mesajlar, dökümanlar ilk izlenimi oluştururlar.
Fuar Standı Türleri
Fuar standlarının inşa edilişleri itibariyle çeşitlidir. Klasik fuar standları, donatılarla inşa edilir ve alçıpan gibi malzemelerle sıvanarak son haline kavuşur. Bunun dışında ahşap ve modüler fuar standları vardır. Ahşap standlarda hakim malzeme ahşap ürünleridir. Modüler standlar parçalar halindedir ve birleştirilerek fuar standı inşa edilir.
Tüm fuar standı çeşitlerinde giydirme işlemi uygulanabilir. Fakat en kapsamlı giydirme işlemi genellikle modüler standlarda yapılmaktadır. Klasik ve ahşap standlarda daha çok bölgesel dijital baskılar uygulanır.
Fuar Standı Tasarımı
Fuar yerlerinde firma standının diğer fuar standlarından farklı ve daha çekici görünmesi önem taşır. Ziyaretçilerin görsel açıdan dikkatini çeken standlar ilk olarak ziyaret edilecek ve potansiyel müşterilerin fuar için ayırdığı zaman içerisinde önemli pay sahibi olacaktır. Sonuçta fuar ziyaretleri belli bir zaman alacaktır. Bu zaman içerisinde tüm standlar ziyaret edilemeyecektir. Dolayısıyla dikkat çeken bir stand ile ziyaretçileri çekebilmek size ayrılan zamanı arttıracaktır.
Fuar standı giydirmede çok çeşitli malzemeler kullanılır. Her bir malzemenin farklı kullanım alanı ve amacı vardır. Fuar standları kaplanırken folyo, branda vinil germe, dekota, plexiglass, polykarbon gibi çeşitli malzemeler kullanılır. Işığın her bir malzeme üzerindeki etkisi farklıdır.
Beyaz pleksiglass ışığı süzerek geçirir. Şeffaf pleksiglass ışığı doğrudan geçirir. Polykarbon çizgili görünümdedir. Bu plastik malzemelerin üzerine folyo kaplanabilir. Folyonun arkasında vuran ışıklar güzel görünüm oluşturur.
Tasarımı yapılacak folyo baskının ışıklı zemine mi yoksa karanlık zemine mi uygulanacağı önceden bilinmelidir. Işıklı zemin ise bunun sağladığı ışık oyunlarından yararlanılabilir.
Folyolar her zaman baskılı olarak kaplanmazlar. Renkli folyolar, firmanın kurumsal rengine göre seçilip pasif noktalara kaplanabilirler.
Yine dekota üzeri folyo kaplanabilen bir malzemedir. Dekota ışık geçirmez. Işıksız alanlarda örtücü bir malzeme olarak kullanılabilir.
Yapıştırma yapılmayan, germe veya zımbalama ile kaplanacak alanlar için vinil (branda) baskı kullanılır. Branda kalın olduğundan ışık geçirmez. Fakat geniş ölçüleriyle çok daha geniş alanları kaplayabilir. Brandalar kaliteli bir tasarım ve baskıyla çok çekici sonuçlar verebilirler. Üzerindeki deliklerle germe şeklinde uygulanabileceği gibi suntalamların üzerine zımbalanarak da monte edilebilirler.
Cam yüzeylerde delikli folyo uygulaması yapılabilir. Delikli folyo karanlık tarafın görünmesini engeller ama ışıklı taraf rahatlıkla görünür. Bu nedenle ardiye gibi bölümler bu tip malzemeyle kaplanabilir.
Stand giydirmede önemli noktalardan biri görsel tasarımların ışık ve ses sistemlerine uygun şekilde tasarlanması ve yerleştirilmesidir. Işığın görsel etkisi ve ses sisteminin yaratacağı etki fuar standına artı değerler katacaktır. Işık ve ses konusu fuar standları için çok önem taşıyan detaylı konulardır.
Fuar standı giydirmede kurumsal kimliğin yansıtılması çok önemlidir. İlk olarak ziyaretçilerin kurumsal kimlikle tanıştırılması gerekir. Logo ve renkler doğru kullanılmalıdır. Logo merkezi bir yerde ve uygun büyüklükte bulunmalı, hakim renk olarak kurumsal renkler ve türevleri kullanılmalıdır. Kurumsal renge zıt renklerden kaçınılmalıdır.
Firmanın misyon ve vizyon tanımlamaları fuar standı giydirmesinde kullanılabilir. Bu durumda logo ile yakın yerlerde konumlandırılmasında fayda vardır. Cam yüzeylerde folyo kesim logo ve sloganlar yapıştırılıp kullanılabilir. Ayrıca stand etrafındaki çiçeklik, ayırıcı bölmeler gibi yüzeylerde aynı uygulama yapılabilir.
Standın belli bölgelerine büyüklü küçüklü kırlangıç bayraklar asılabilir. Totem uygulamasıyla uzak noktalardan dikkat çekilebilir.
Standın mimari tasarımına göre etrafa kurumsal veya ürün/hizmet tanıtımına dönük özel tasarımlı roll-up’lar yerleştirilebilir. Ayrıca katalog ve broşürlerin yer aldığı küçük standlar çevreye
Ürün ve hizmet tanıtımı için hazırlanacak dijital kaplama tasarımlarında doğru ve çarpıcı fotoğrafların seçilmesi önemlidir. Gerek ürün fotoğrafları gerekse life-style fotoğraflar verilecek mesajı tam aktaracak şekilde seçilmelidir.
Sloganlar fuar standı giydirmede önem taşırlar. Gerek basılı elemanlar üzerinde gerekse lazer kesim pleksi, strafor gibi malzemelerle kabartma olarak fuar standının ilgili yerlerine konumlandırılmalıdırlar. Sloganlarla ürün konseptinin doğru bileşimi potansiyel müşterileri etkileyecek unsurlardır.
Dar alanlardaki küçük standlar ile geniş alanları kaplayan büyük standların reklam maliyetleri farklıdır. Buna göre reklam tasarımlarının daha kaliteli ve özgün olmasını isteyen firmalar daha küçük standları ve daha pahalı kaplama malzemelerini tercih ederek reklam maliyetlerini dengeleyebilirler.