Avcılar Grafiker Beylikdüzü Grafiker Tasarımcı Grafiker Katalog Broşür Web Sitesi Fuar Dijital

BİZİ

ARAYIN

BLOG

Geleneksel ve Dijital Pazarlama

Geleneksel ve Dijital Pazarlama

Teknolojinin hızla gelişmesi ve sosyal medya’nın etkinliğini giderek artırması, pazarlama yaklaşımlarını dönüştürüyor ve geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerini korumakla birlikte dijital pazarlama etkisi baskın şekilde artmaya devam ediyor. Bu yazıda geleneksel ve dijital pazarlamanın farkları hakkında genel bir bilgi vereceğiz. Geleneksel ve Dijital Pazarlamanın Farkları Geleneksel ve dijital pazarlama farklı yaklaşımları

DEVAMINI OKU »
Grafik Tasarım Programları

Grafik Tasarım Programları

Grafik tasarım, görsel iletişim yoluyla mesajları aktarma sürecidir. Bu süreçte, çeşitli dijital araçlar kullanılır ve bu araçların temelini oluşturan grafik tasarım programlarıdır. Grafik tasarım programları, profesyonel tasarımcıların, sanatçıların ve dijital medya uzmanlarının yaratıcı projelerini gerçekleştirmelerine yardımcı olur. Bu programlar, kullanıcıların fotoğraf düzenleme, vektör grafik oluşturma, tipografi tasarımı, animasyon yapma ve

DEVAMINI OKU »
Etkili Broşür Tasarımı

Etkili Broşür Tasarımı

Etkili broşür tasarımı firmanız ve ürünleriniz için çok verimli geri dönüşler sağlayabilir. Reklam ve tanıtım faaliyetlerinde en çok kullanılan ürünlerden biri de broşürlerdir. Güzelce tasarlanmış ve iyi planlanmış bir broşür çalışması satışlarınıza çok iyi katkılar sağlar. Fakat bunun için bazı şeyleri gözönünde bulundurmanız ve önceden planlamanız gerekir. Öncelikle broşürler, bir

DEVAMINI OKU »
Tipografi Nedir?

Grafik Tasarımda Tipografi

Grafik tasarımda etkili olan pek çok faktör vardır. Bunlardan biri de tipografi’dir. Tipografi, görsel tasarımın karakterini ve etki alanını belirleyen en önemli unsurlardandır. Bu bakımdan tipografik bilgi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak etkili tasarımlar için önemlidir. Ne yazıktır ki bu konunun geliştirilmesi de batı uygarlığı içinde gerçekleşmiş ve neredeyse

DEVAMINI OKU »
Baskı Teknikleri

Baskı Teknikleri

Baskı teknikleri yazımızda farklı baskı yöntemlerini çeşitli yönlerden inceleyeceğiz. Günümüzde, matbaacılık ve baskı teknolojileri hızla gelişmektedir. Farklı baskı teknikleri, reklam, yayıncılık, ambalajlama ve diğer birçok endüstri alanında kullanılmaktadır. Bu makalede, farklı baskı tekniklerini ve özelliklerini inceleyeceğiz. Ofset Baskı Ofset baskı, en yaygın kullanılan baskı tekniklerinden biridir. Genellikle kitaplar, dergiler, broşürler,

DEVAMINI OKU »
Tifdruk Baskı Sistemi

Tifdruk Baskı Sistemleri

Tifdruk baskı, “Transfer of Ink Film” (Mürekkep Filminin Transferi) kısaltmasıyla bilinen bir baskı tekniğidir. Bu yöntem, özellikle plastik, ahşap, cam ve metal gibi düz olmayan yüzeylere baskı yapmak için kullanılır. Tifdruk, serigrafi tekniğine benzer bir prensibe dayanır, ancak daha esnek bir malzeme olan film tabanlı bir kalıp kullanır. Tifdruk’ta temel

DEVAMINI OKU »
Marka Yönetimi

Marka Yönetimi

Marka, kendine has kimliği ile pazardaki benzerlerinden ayrılır. Marka bir şirket, kişi, kurum, ürün, hizmet, eser, fikir, girişim olabilir. Marka bir pazarlama olgusudur ve yaratılması kadar yönetilmesi de bir çaba gerektirir. Marka Yönetimi Nedir? Marka olmak bir süreci ifade eder. Marka olarak bilinmek ve hedef kitlenizce tanınmak marka olmak için

DEVAMINI OKU »
Marka Nedir? Marka Yaratmak

Marka Nedir? Marka Oluşturmak

Marka nedir sorusuna cevap arayacağımız bu yazıda, marka kavramının çeşitli yönlerine de değineceğiz. Hem “marka nedir?” sorusunun cevabını araştıracağız, hem de “marka oluşturma ve marka yönetimi” konusunda etraflı bilgileri paylaşacağız. Marka Nedir? Günümüzde çok bilinen veya az bilinen bir çok marka ile karşı karşıya kalıyoruz. Firmalar kendi isimlerini veya ürün

DEVAMINI OKU »
Renk Nedir ve Nasıl Algılanır?

Renk Nedir?

Renk nedir sorusunun kişiye ve bakış açısına göre pek çok cevabı olabilir. Fakat genel anlamıyla renkler, ışık ve görme duyumuzun bir fonksiyonudur. Işık bilgisi ve görme duyusu çok uzun bir yazı dizisinin konusu olabilir. Bu yazımızda renkler, renk anlamları, renk standartları üzerinde bir bilgi dağarcığı oluşturmaya çalışacağız. Renk Nedir? Renk,

DEVAMINI OKU »
İletişim Tasarımı Nedir, Ne iş Yapar?

İletişim Tasarımı

İletişim Tasarımı kavramı ve üniversitelerin iletişim tasarımı bölümü son yıllarda çok popüler. Meslek seçimi yapacak genç adaylar “iletişim tasarımı” kavramını ve buna ilişkin eğitim veren kurumları araştırıyor ve bilgi almaya çalışıyorlar. Teorik ve teknolojik bilgilerin harmanlandığı, iletişim becerileri ve medya iletişim tekniklerinin öğretildiği bu alanın lisans bölümleri hakkında ayrıca iletişim

DEVAMINI OKU »
Grafiker Maaşları 2013

Grafiker Maaşları 2023

Grafiker Maaşları 2023 yılında, diğer adıyla Grafik Tasarımcı Maaşları 2023 yılında ne kadar oldu?  Gerek hali hazırda grafiker olanlar gerekse grafikerliği meslek olarak seçmek isteyen gençler ve grafiker istihdam etmek isteyen şirketler grafiker maaşları 2023 yılında ne durumda diye sıklıkla araştırıyorlar. Basım ve yayın sektöründe grafiker maaşları 2023 yılında nasıl

DEVAMINI OKU »
Beylikdüzü Grafiker Kimdir Nedir

Grafiker kimdir nedir?

“Grafiker kimdir nedir?” sorusu özellikle meslek arayışında olan gençlerin sıklıkla sorduğu bir sorudur. Ayrıca grafiker istihdam etmek isteyen işletmeler, tasarım, baskı ve matbaa işine girmek isteyen girişimciler “grafiker kimdir nedir?” sorusuna cevap arıyorlar. Peki grafiker kimdir nedir? Bu sorunun cevabını yazımızda vereceğiz. Fakat şunu belirtmeliyiz ki çalıştığı sektöre göre grafikerin

DEVAMINI OKU »

Pazarlama İletişimi’nin genişletilmesi

7P nedir, diğer “P”ler ne işe yarıyor? Pazarlama karması kavramı genel bir şema oluşturması açısından işletmelere önemli faydalar sağlamıştır. Zaman içerisinde çok benimsenen bu kavramı genişletmeye dönük yeni öneriler ortaya çıkmıştır. Özellikle ürün değil de hizmet pazarlayan işletmelerde bu dört elemanın yeterli olmayacağı, bunların yanına üç öğenin daha eklenmesi gerektiği

DEVAMINI OKU »

Pazarlama İletişimi

Pazarlamanın ne olduğuna ilişkin farklı algılamalar vardır. Kimilerine göre pazarlama alışveriş sürecidir. Kimileri pazarlamayı reklam çabaları olarak görürler. Çoğunlukla da pazarlama ve satışın aynı şey olduğu yanılgısı vardır. Fakat satış pazarlama çabalarının yalnızca bir bölümünü oluşturur. Pazarlama çok daha kapsamlı bir süreçtir. Pazara uygun ürünler üretmek, bunların dağıtım kanallarını oluşturmak

DEVAMINI OKU »

Sosyal Psikolojide Tutum Kavramı – II

Tutumlar psikolojik nesnelere karşı tutarlı tepkiler vermemize yardımcı olur. Ama tutumlar sadece bireylerin kişisel deneyimleriyle oluşmazlar. Kişinin içinde bulunduğu grup, örgüt ve toplum, belli ölçülerde sosyal tutumlara yol açar. Türkiye’de vatan ve bayrak kavramına yüklenen anlamlar ve Türklerin bu kavramlara karşı tutumları, batı ülkelerinden çok daha farklıdır. Batı’da bayrak sade

DEVAMINI OKU »

Sosyal Psikolojide Tutum Kavramı – I

İletişimin amaçları çok farklı şekillerde karşımıza çıkabilir. Eğer amacımız karşı tarafın duygu ve düşüncelerinde değişiklik yaratmaksa burada ikna edici iletişimden söz ediyoruz demektir. İkna etmeye dönük iletişimin amacı, hedef kişi ya da kitlede tutum ve kanaat değişikliği oluşturabilmektir. İnsanların belirli durumlara, olaylara, kişilere karşı genel olarak tutarlı sayılabilecek tepkiler verdikleri

DEVAMINI OKU »

İkna Edici İletişim ve Tutum Değişikliği – 2

İkna edici iletişimde mesaj İkna edici bir iletişim sürecinde hedef kitle açısından gerginlik yaratan durum, hedefin var olan tutumları ile iletişimin sunduğu mesaj arasındaki farktır. Daha önce kullandığınız ve verim alamadığınız bir marka hakkında arkadaşlarınız çok iyi yorumlar yapıyorsa, bu iki farklı görüş arasındaki fark sizi düşünmeye sevkedecektir. Ya sizin

DEVAMINI OKU »

İkna Edici İletişim ve Tutum Değişikliği – 1

İkna edici bir iletişimde kaynak, savunduğu tutumu hedef kitleye kabul ettirebilmek, hedef kitleyi inandırabilmek için bir mesaj hazırlar ve bunu belli bir ortamda sunar. Bu durumda hedef kişi ya da kitle savunduğu fikirlerden farklı fikirlerle karşı karşıya kalır. Hedefin tutumu ile mesajın sunduğu tutum arasındaki fark bilişsel bir çelişki ve

DEVAMINI OKU »

İletişim Teorisi ve İletişimin Diğer Boyutları

Hedef kitleyi toplumsal bağlarından, rollerinden ve ilişkilerinden soyutlanmış bir biçimde yakalayamayız. Hedef kitleyi her yönüyle değerlendirmek için sosyal deneylerden, araştırmalardan, anket çalışmalarından yararlanmak gerekir ki bu da istatistik ve analiz konusu içine girmektedir. Mesaj Kaynak, hedeflediği kişiye ulaşabilmek için aktarmak istediği duygu, düşünce, haber gibi içeriği bir iletişim kanalıyla gönderilebilecek

DEVAMINI OKU »

İletişim Teorisi ve Temeller

Sosyal bilimlerde teori kurmak gerçekten zordur ve doğa bilimlerine kıyasla kontrol edilmesi güç ve sezinlenemeyen çok fazla değişken içerdiğinden kuramın genel-geçerliğini bozacak istisnalar çok fazladır. Kuşkusuz iletişimin temel unsuru dildir. Fakat iletişim yalnızca dilsel kodlamadan ibaret değildir. Bunun yanısıra ses tonu, mimik ve jestler dilsel kodlamayı farklı anlamlara büründürebilir. İletişimi

DEVAMINI OKU »