Avcılar Grafiker Beylikdüzü Grafiker Tasarımcı Grafiker Katalog Broşür Web Sitesi Fuar Dijital

BİZİ

ARAYIN

HİZMETLER

Avcılar Grafiker Tabela Tasarımı

Bir işletme için tabela, orada ne iş yapıldığını bildirmekle beraber dikkat çekici olması bakımından sanıldığından çok fazla önem taşır. Tabela tasarımı, dikkat çekme ve müşteriyi yakalama üzerine kurulu olursa başarılı olabilir.

Sıradan, yanlış tasarlanmış, çekici olmayan bir tabela müşterileri çekememek ve düşük satış anlamına gelir. Tabela tasarımına önem verilmediği takdirde işletmelerin gelir kaybı orta ve uzun vadede sanıldığından çok fazla olabilir.

Bir işletmenin kurumsal kimliği, marka kimliği ve logosuyla daha ilgi çekici tabelalar oluşturabilmek için tasarımın yanı sıra planlamaya da dikkat etmek gerekir.

Tabelanın İşlevleri

Bir mağazanın tabelası olmaksızın iş yapabilmesi mümkün müdür? İçeride ne iş yapıldığı bilinmediği sürece müşterilerin bu mağazaya girmesi beklenemez. Belki vitrini buna imkan sağlayabilir. Ancak müşterilerin yeterince yakına gelmesi şartıyla. Çünkü uzak bir mesafeden vitrindeki ürünler görünmeyecektir.

Sadece mağazalar değil, her türlü kurum ve işletme tabelaya ihtiyaç duyar. Kafeler, tesisatçılar, fırınlar, hastaneler, alışveriş merkezleri, kamu kurumları, berberler ve bu liste bu şekilde uzayıp gider.

Fakat her bir kurum ve firma için tabelanın fonksiyonu farklı olabilir. Bir çeyiz dükkanı müşteri çekmek için tabelaya ihtiyaç duyarken bir hastane, acile geleceklere zaman kazandırmak için tabelayı görünür kılmak ister.

Dolayısıyla tabela konusunda hedefler ve amaçlar farklılaşır. Tabela yaptırmadan önce bazı sorulara cevap vermek gerekir. Bu doğrultada tabela tasarımı hazırlanır.

Avcılar Grafiker Tabela Tasarımı Nasıl Olmalı

Tabelanın Amacını Belirlemek

Doğru hazırlanmış bir tabela, en ücra köşedeki bir işletmeyi bile ilgi çekici hale getirebilir. Dolayısıyla tabelanın önemini iyi kavramak gerekir. Bir tabela hazırlamadan önce tabelayla neyi hedeflediğimizi belirlememiz gerekir.

Müşteri kitlesinin kimlerden oluştuğunu belirlemek gerekir. Hedef kitleyi belirledikten sonra kimlerin dikkatini çekmek istediğimizi kolayca belirleyebilir ve tabela hazırlığına başlayabiliriz. Bir kadın giyim mağazası elbette ki yetişkin kadınları hedef alacaktır. Bir erkek berberi de saçı sakalı uzamış erkeklere ulaşmak isteyecektir. Fakat berber yerine “hair design” yazan bir tabela hazırlarsak, sadece saçı sakalı uzamış erkekleri değil, kendisine yeni bir stil oluşturmak isteyen tüm erkekleri de çekebiliriz. Dolayısıyla tabelada ne yazdığı önemlidir.

Tabelanızın belli kesimlere değilde sokaktan geçen herkesi etkilemesini ve dikkat çekmesini istiyorsanız, başka çözümler ve tasarımlar bulmak gerekir. Bir sokağın, bir caddenin tüm ziyaretçileri sizin müşteri kitlenizi oluşturuyor olabilir.

İşletme tabelası, yönlendirme tabelalarıyla desteklenince daha verimli sonuçlar alınabilir. Bu ikisini bir bütün olarak düşünmek gerekir. Amaç işletmenin yerinin kolayca bulunmasını sağlamak ise yönlendirmelere daha fazla dikkat etmek gerekir.

Öyle tabelalar vardır ki, insanları alışverişe teşvik eder. Bu tabelaların amacı insanların aklında yokken onları bir alım yapmaya ikna etmektir. Bu tip tabelaların tasarımında farklı yollar izlenir.

Bir indirim haftası, bir panayır yeri, özel bir etkinlik için hazırlanacak tabelalar ile bu merkezlere çekim gücü arttırılabilir. Çekim gücü yaratmak bir tabelanın en önemli hedeflerinden biri olmalıdır.

Kuvvetli bir marka imajı yaratmak ve bölgenizde, şehrinizde daha bilinir bir yer haline gelmek için özel bir tabela tasarlamak da amaçlardan biri olabilir. Bir çekim merkezi yaratmada tabelanın önemli bir fonksiyonu vardır. Tabelasız bir çekim merkezi düşünülemez.

Yaptırdığınız tabela, işletmenizin kişiliğine de etki eder. Dolayısıyla ne tür bir tabela yaptırmak istediğinizi iyi seçmeniz gerekir. Daha profesyonel ve elit bir işletme imajı çizmekle yerel ve konvansiyonel bir işletme imajı çizmek arasındaki tercihe göre tabela tasarımı farklılaşacaktır.

Bazen tabelalar sadece satışa yönelik olarak hazırlanmaz. Bilgilendirmek, uyarmak, yönlendirmek amaçlı tabelalara ihtiyaç duyulabilir. Kanunların mecburi tuttuğu tabelalar da vardır. Herbirinin amacı farklı olacağından tabela tasarımında farklı çözümlere gidilmesi gerekir.

Tabela Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Tabelalar, yazı, logo ve resim gibi görseller içerir. Bu unsurların hepsi uyum içinde olmalı ve birbirini bütünleyecek şekilde olmalıdır fakat tabelanın asıl önemli bölümü yazılardır.

Yazıların fontu, yerleşimi, arka planla uyumu başarılı bir tabela tasarımında en önemli faktörlerdendir.

Karmaşadan Uzak Bir Sadelik

Bulunduğunuz konumdan yaya olarak veya araçlarıyla geçen insanların diğer tabelalar arasında sizin tabelanızı algılayıp size yönelebilmesi için çok kısıtlı bir süre vardır. Özellikle araçlarıyla ilerleyenlerde bu süre daha azdır.

Dolayısıyla sade, karmaşadan uzak, az metinle çok şey anlatabilen tabelalar için farkedilme ve doğru algılanma olasılığı artacaktır. Yazılarla dolu bir tabela kısa bir sürede ne iş yaptığınızı anlatamaz. Ve insanlar bu kadar yazı bulunan bir tabelayı durup okumazlar.

Kısa ve net bir mesaj olmalı

Az kelimeyle doğru ve etkili bir mesaj vermeye çabalamalıyız. En çok 7 kelime kullanmak standart olarak okuma olasılığını arttırır. İşinizi ve mesajınızı anlatabilmek için aşırı yazılarla dolu bir tabela kurgulamak tam tersi etki yaparak potansiyel müşterilerinizi kaçırmanıza sebep olabilir. Dolayısıyla kısa ve net bir mesaj vermek gerekir.

Eksik Anlatımdan Kaçınmak

Sade veya minimalist bir tarz yakalamaya çalışırken kendinizi anlatmayı unutmamalısınız. Tabelanız ne iş yaptığınızı anlatmalı. Sadece logo veya işletme ismi yeterli olmayacaktır. Bir cafe mi, butik mi, manifaturacı mı? Tabelanızı görenler ne iş yaptığınızı anlamalıdır. Aksi durumda müşterileriniz ne olduğunuzu bile anlamadan önünüzden geçip gidecektir.

İstediğiniz Stili Yansıtın

Tabelanız o bölgeden geçen insanlara seslenmenizi sağlar. Tabelanızla potansiyel müşterilerinize bir imaj algısı yükleyebilirsiniz. Dolayısıyla istediğiniz imajı, arzu ettiğiniz tarzı oluşturmaktan çekinmeyin.

Stilinize göre tabelanızı oluşturun. Fakat bunu yaparken müşterileriniz üzerinde yanlış izlenimler oluşturmaktan kaçının. Bir esnaf lokantası, elit bir restaurant veya bir fast food farklı tabelalara ihtiyaç duyacaktır. Hepsinin hedef kitlesi farklıdır. Stilinizi oluştururken buna dikkat edin.

Avcılar Grafiker Tabela Tasarımı

Font Seçimi

Font seçimi her türlü basılı ve görsel ürün için önem taşır. Fontların kendileri belli mesajları verebilirler. Bazı fontlar daha resmi ve ciddi, bazıları daha dinamik ve eğlenceli, bazıları da geleneksel mesajlar verir.

Bir tabeladaki font seçimi, müşterilerinize çeşitli mesajlar verebilir. Gençler için veya orta yaşlılar için daha uygunuz, ciddi ve profesyoneliz veya amatör ruhlu ve samimiyiz gibi. Bir sigorta şirketi için fancy, gothic ya da techno dediğimiz tarzdaki özel çizim fontları kullanmak ciddiyete zarar verecektir. Bu fontlar daha çok genç yaşlara hitap ederler.

El yazısı veya diğer adıyla script fontları tabelalarda kullanmak pek doğru değildir. Bu fontların okunması güçtür ve uzak mesafelerden zor farkedilirler. Çok gerekiyorsa kullanılabilir. Fakat okunmalarını kolaylaştırmak için boyutlarını büyük tutmak gerekecektir.

Medieval tarzındaki gothic fontları kullanmakk tabelanız için ciddi bir karmaşaya yol açabilir. Bu fontların okunması zaten zordur. Bir de vereceği mesaj tabelanızı ve işletmenizi iyice itici kılabilir. Tabi ki bu tarz fontların uygun olabileceği tabelalar olabilir ama bunların çok dikkatli seçilmesi gerekir. Her tabela için uygun değildirler.

Yazı efektlerini de kullanırken dikkatli olmak gerekir. Arc, Flag, Fisheyes gibi efektler tabeladaki yazının okunmasını çok zorlaştırırlar. Bu tür yazının okunmasını güçleştiren efektlerden mutlaka kaçınmak gerekir.

Tamamen büyük harflerden oluşan bir tabelanın daha kolay okunabileceğini düşünebiliriz. Ama araştırmalar, ilk harflerin büyük diğer harflerin küçük olduğu (title case / proper case) yazım biçiminin daha kolay algılandığını gösteriyor. EDA MODA EVİ yerine Eda Moda Evi şeklindeki yazım daha kolay algılanabilir.

Harflerin arasındaki boşluk okumayı etkileyeceğinden her harfin arasını makul boşluklar şeklinde ayarlamak (kerning işlemi) faydalı olacaktır.

Renk Seçimi, Renk Uyumluluğu ve Kontrast

Tabelaların zemin rengi ve yazı rengi arasında bir kontrast yakalamak gerekir. Metnin göz alıcılığı buna bağlıdır. Zemin rengiyle aynı sıcaklıktaki ve tondaki bir yazı rengi okunaklığı olumsuz etkiler. Ayrıca tasarımsal olarak hoş bir görünüm vermez.