İÇERİK
Linkedin iş dünyası profesyonellerinin kullandığı bir sosyal mecra olarak kullanıcılarına pek çok avantaj sağlıyor. Fakat bunlardan belki de en önemlisi Linkedin Reklamları ile istediğiniz hedef kitleye kısa sürede ulaşabilmek. Burada Linkedin reklamlarında hedef kitle kavramını araştıracağız ve kısa yanıtlar vermeye çalışacağız.
Linkedin Reklamlarında Hedef Kitle Kavramı
Linkedin reklamlarında hedef kitle seçimi, kampanyanızın başarısı için kritik öneme sahiptir. Linkedin, iş dünyası ve profesyonel ağlara odaklanan benzersiz bir platform olduğu için, hedef kitleyi belirlemek için birçok ayrıntılı ve spesifik seçenek sunar. Linkedin reklamlarında kullanabileceğiniz bazı hedefleme özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:
1. Demografik hedeflemeler
Linkedinde hedef kitle seçiminde önemli parametrelerden biri demografik bilgilerdir. Bunlardan ilki reklam görenlerin bulunduğu konumdur. Linkedinde reklam verirken hedef kitlenizin bulunduğu ülke, şehir veya bölgeye göre hedefleme yapabilirsiniz. Demografik açıdan diğer bir seçenek yaş ve cinsiyettir. Kullanıcıların yaş ve cinsiyetine göre hedefleme seçenekleri sunulur. Konum, yaş ve cinsiyet gibi linkedin verilerini kullanarak ürün ve hizmetinizin doğru reklam hedefleriyle buluşmasını daha kolay sağlayabilirsiniz.
2. Kurumsal ve işe ilişkin hedeflemeler
- Şirket adlarına göre hedefleme yapabilirsiniz. Bu, belirli şirketlerdeki çalışanlara ulaşmak istediğinizde kullanışlıdır. Kurumsal pazarlamada oldukça etkili olabilir.
- Çalışan sayısına göre şirket büyüklüklerini dikkate alarak küçük, orta veya büyük ölçekli şirketleri hedefleyebilirsiniz.
- Belirli sektörlerdeki profesyonellere ulaşmak için kullanılır, örneğin finans, sağlık, teknoloji, vs. Sektörel bazlı pazarlama faaliyetlerinde işinize çok yarayabilir.
- Belirli iş unvanlarına sahip profesyonelleri hedefleyebilirsiniz, örneğin CEO, Pazarlama Müdürü, Mühendis, vs. Bu sayede karar verici konumlara ulaşmanız kolaylaşır.
- Hedef kitlenizi belirli iş fonksiyonları ve departmanlara göre daraltabilirsiniz, örneğin satış, pazarlama, mühendislik, insan kaynakları, vs. Bu yöntemle pazarlama hedeflerinizle ilgisiz departmanları elemiş olursunuz.
- Kullanıcıların kariyer kıdemine göre hedefleme yapabilirsiniz, örneğin yönetici, direktör, kıdemli çalışan, vs.
3. Eğitim Bilgileri
Belirli üniversiteler veya okullardan mezun olan kişilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca daha da spesifik eğitim bilgilerine ihtiyaç duyduğunuzda eğitim seviyesi ve bölüme göre hedef kitlenizi kurabilirsiniz. Kullanıcıların eğitim seviyelerine göre hedefleme yapabilirsiniz, örneğin lisans, yüksek lisans, doktora, vs. Belirli bölümlerden veya disiplinlerden mezun olan kişileri hedefleyebilirsiniz, örneğin mühendislik, işletme, iletişim, vs.
4. İlgi Alanları ve Davranışlar
- Kullanıcıların profillerinde belirttikleri becerilere göre hedefleme yapabilirsiniz, örneğin proje yönetimi, veri analizi, dijital pazarlama, vs.
- Belli ilgi alanına sahip grupları yakalamak da hedef kitle oluşturmada yöntemlerden biridir. LinkedIn’de belirli gruplara üye olan kişileri hedefleyebilirsiniz. Bu gruplar genellikle belirli konular, endüstriler veya mesleklerle ilgilidir.
- LinkedIn kullanıcılarının takip ettiği konular ve ilgi alanlarına göre hedefleme yapabilirsiniz, örneğin yapay zeka, girişimcilik, sürdürülebilirlik, vs.
5. Özel Hedefleme Seçenekleri
Linkedin reklamlarında hedef kitle oluştururken daha önce iletişime geçtiğimiz kitleler bağlamında da seçeneklerimiz var.
- Yeniden Hedefleme (Retargeting): Sıcak trafik kullanılarak daha önce web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları yeniden hedefleyebilirsiniz. Burada firmanızdan, markanızdan, ürün ve hizmetlerinizden daha önce hiç haberdar olmayan kimseleri değil de sizinle bir şekilde etkileşime geçmiş bir kitleyi hedeflemiş olursunuz.
- İlgili Hedef Kitleler (Lookalike Audiences): Mevcut müşteri tabanınıza benzeyen yeni kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Bu benzerliğin yakalanması linkedin algoritması sayesinde oldukça kolaylaşmıştır.
- E-posta Listeleri: Elinizdeki e-posta listelerini LinkedIn’e yükleyerek bu kişilere yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz. Fakat bunun için elinizde mantıklı bir şekilde oluşturulmuş bir e-posta varlığı bulunmalıdır. Bu ek bir yük olarak size yansıyabilir.
- Hesap Tabanlı Pazarlama (ABM): Belirli hesapları (şirketleri) hedefleyerek bu hesaplarda çalışan kişilere ulaşabilirsiniz.
6. Coğrafi Hedefleme
Linkedin reklamlarında hedef kitle kurgularken en önemli seçeneklerden biri de bulunduğumuz bölgedir. Pek çok işletme bölgesel bazda ürün ve hizmet pazarlaması yapmaktadır.
- Ülke ve Bölge: Global kampanyalar veya belirli ülkelerdeki hedef kitleler için ülke ve bölge bazında hedefleme yapabilirsiniz.
- Şehir: Daha spesifik olarak belirli şehirlerde yaşayan profesyonellere ulaşabilirsiniz.
LinkedIn’in bu ayrıntılı hedefleme seçenekleri, kampanyalarınızın daha spesifik ve etkili olmasını sağlar. Hedef kitlenizi doğru belirleyerek, reklamlarınızın doğru kişilere ulaşmasını ve bu sayede daha yüksek dönüşüm oranları elde etmenizi sağlayabilirsiniz.
Hedef kitlenizin doğruluğundan emin olmak için planladığınız kampanyanın verilerinin gelmesini beklemekte fayda var. Ayrıca linkedin’de hedef kitlelerinizi kaydedip saklayabilirsiniz. Eğer kurduğunuz hedef kitle yeterli dönüşümü sağlamadıysa tekrar gözden geçirip gerekli değişiklikleri yaparak yeni hedef kitlenizle yeniden kampanya açmanız uygun olacaktır. Yapay zekanın hayatımıza soktuğu algoritmanın öğrenme faktörünü mutlaka gözönünde tutmalı ve öğrenme sürecinin gerçekleşebilmesi için kampanyaya belli bir süre tanımalıyız. Dijital Pazarlama Uzmanları bu konunun öneminin farkında olmalıdır.