Flyer Nedir, Ne İşe Yarar?
Bir ürün, hizmet, etkinlik, kampanya duyurusu gibi pazarlama faaliyetleri için hazırlanan tek sayfalı ve basılı reklam ve tanıtım ürünlerine flyer (el ilanı) diyoruz. Çok tercih edilen ve kullanım alanı geniş bir duyuru aracıdır. Tek sayfalı olması sebebiyle dağıtımları kolayca yapılabilir. Çok geniş alanlara ulaştırılabilir. Maliyetleri de oldukça düşüktür. Flyer tasarımı da tek sayfalı olduğu için biraz daha hızlı yapılabilir.
Flyer Hazırlığı
Flyer hazırlığı pazarlama departmanı veya yönetici ekip tarafından yapılır. Flyer hazırlamadan önce sektördeki rakiplerin çalışmalarını incelemekte fayda vardır. Rakiplerden daha farklı olarak ortaya neler konabileceği ve nasıl mesajlar verilebileceğinin düşünülmesi gerekir.
Rekabet ortamında dikkat çekmek ve etkili olmak oldukça zorlaşmaktadır. Dolayısıyla farklı olabilmek, çarpıcı mesajlarla akılda kalıcı olabilmek ve hedef kitleyi arzu ettiğiniz eyleme yöneltebilmek için detaylı bir çalışmaya ve zekice bir tasarım yapmak için de zamana ihtiyaç vardır. Flyer basit bir materyal gibi görünse de titiz bir şekilde hazırlandığında çok daha büyük faydalar sağlayabilir.
Flyer’ın farkı nedir?
Flyer bir nevi broşürdür. Fakat derdini çok hızlı anlatması gereken bir araçtır. Fiyat avantajımız var, yeni bir hizmetimiz var, yeni bir ürünümüz var, yeni bir mağaza açtık gibi çok kısa mesajları düzgün bir dille ve uygun görsellerle anlatmak gerekir. Broşüre daha geniş bir zaman ayrılabilir ama flyer çok kısa sürede tüketilir.
Flyer’ın duyuru aracı olması, afiş ile benzerlik gösterir. Flyer hedef kitleye kişisel olarak dağıtılırken, afiş özel değildir ve görünür bir yere asılarak geniş bir kitleye aynı anda hitap eder.
Flyer Tasarımı
Flyer çok kısa süre elde tutulan ve mesajını oldukça hızlı vermesi gereken bir araçtır. Bu yüzden özgün ve ilgi çekici olması iyi olur.
Flyer tasarımı ölçülerin tespit edilmesiyle başlar. En çok kullanılan ölçüler A5, A4, 10×21, 10,5x15cm ölçüleridir. Daha çok düşük gramajlı kağıtlara basılırlar. 110gr/m2, 135 gr/m2 gibi. Kağıt tipi arzu edildiği şekilde seçilebilir. Kuşe veya 1. hamur kağıtlar tercih edilebilir.
Ürün, hizmet ya da kampanyanın çok kısa ve vurucu şekilde anlatılması gerekir. Bu bakımdan fotoğraflar flyer’da ayrı bir önem kazanır. Bir oto kiralama işi anlatılırken uzun uzadıya giden bir yazıdan ziyade, güçlü bir filo fotoğrafı ve düzgün bir otomobil fotoğrafı ve hizmeti anlatan ikonlar çok daha etkili olabilir. Dolayısıyla görsel taraf metne hakim olabilir. Flyer tasarımında buna dikkat etmek gerekir.
Sade bir dil anlaşılmayı kolaylaştırır. Flyer’da en çok ihtiyaç duyulan şey hızlı bir şekilde anlatılmak isteneni anlatmaktır. Müşterinin olumlu algısı fazla bir karmaşa yaratmadan oluşturulabilmelidir.
İletişim bilgileri açık bir şekilde ve büyükçe paylaşılmalıdır. Telefon, web adresi, mail gibi bilgiler görünür bir şekilde kullanılmalıdır.