Insert nedir?

İnsert nedir? Firmaların ürün ve hizmet duyuruları ve fiyat bilgilerini paylaştıkları, düzenli veya düzensiz olarak çıkartılan indirim broşürlerine “insert” diyoruz.

Genellikle perakende sektörünün başvurduğu yöntemlerden biri olarak insert kitapçıkları genellikle belli süreler içindeki indirimli fiyatları duyurmak için kullanılır.

Sadece perakende sektöründe değil, farklı pek çok sektörde ve toptan bayi satışları için de zaman zaman firmalar insert hazırlar ve bunları kullanırlar.

Pazarlama araçları içinde önemli bir yer tutan insertler, müşteriyle iletişimi daha sık ve kuvvetli hale getirmenin bir yöntemi olarak indirim dönemlerinin vazgeçilmez araçlarından biridir.

Insert, kelime manasıyla “ilave, araya iliştirilen ek” anlamlarına sahiptir

Insertler gazete ve dergilerle birlikte bir ek olarak dağıtılabilir ve özellikle yüksek tirajlı satış yapan süpermarketler, tekstil giyim mağazaları, teknoloji marketler, mobilyacılar, beyaz eşya gibi sektörler tarafından tercih edilirler.

Insert doğrudan kurumsal tanıtıma hizmet etmez. Daha çok satışa odaklanır. Fakat kurumsal tanıtım ve müşteri potansiyelini arttırmaları açısından çok fayda sağlar.

Insert’ün Farkı Nedir?

Insertler, diğer broşürlerden farklı olarak daha çok fiyatları ve kampanyalara odaklanırlar. Ürün ve hizmet tanıtımı geri plandadır.

Insert, tek bir yaprak kağıttan oluşabileceği gibi çok sayfalı bir kitapçık şeklinde de basılabilir. Fakat genellikle insertler belli bir periyodla basılırlar. Haftalık, 15 günlük, Aylık, 3 aylık gibi sürelerle yenilenen kampanyalar, fiyatlar ve indirimli ürünler müşterilerin beğenisine sunulur. Diğer basılı pazarlama ve tanıtım ürünlerinde böyle süreli yayın özelliği yoktur. Bununla birlikte bir insert sadece bir kereye mahsus olarak da basılıp dağıtılabilir. Süreli olması ve tekrarlanması şart değildir. Broşürlerle ilgili bilgi almak için tıklayın.

Bağlantı Insert Broşürü

Insert Hazırlığı ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Insertler, diğer basılı tanıtım ürünlerinden farklı olarak kısa sürede çok satış yaptırmaya odaklanır. Bu yüzden broşür veya kataloglarda bulunmayan vurucu tabirler kullanılır. “Çok alın çok kazanın”, “Sadece Haziran’a özel 35% indirim”, “Sınırlı Stok”, “Hemen iki katı puan kazanın”, “%50 indirim fırsatını kaçırmayın” gibi müşterinin avantaj algılamasını etkileyecek sloganlar tercih edilir.

Insertlerin satış dönüşümünün çabuk olması beklenir. Bu yüzden dağıtım kanalının doğru belirlenmesi ve hedef kitleye en kısa sürede ulaşması önemlidir. Bu nedenle yerel ve ulusal basının ekleri olarak dağıtılmaları sıklıkla görülmektedir.

Insertler rakiplerin indirim politikası ve dönemlerine göre anında değişim gösterebilmelidirler. Bir rakibin belli bir ürün grubuna indirim girmesi halinde anında pozisyon alıp kendi indirimlerini girmek gerekebilir. Bu durumda insertler hızla hazırlanabilmeli ve hızla dağıtılabilmelidirler. Müşterilerin ve hedef kitlenin firmalar arasında fiyat karşılaştırmasını yapması aslında firmaların akılda kalıcılığına da olumlu katkı yapar.

Insert baskıları çok yüksek tirajlara ulaşabilir. Bu gibi durumlarda tabaka ofset baskı yerine daha hızlı baskı yapabilen web ofset baskı (rotatif baskı) tercih edilir. Bobinden baskı yapabilmesi, kurutma yapabilmesi ve hemen ardından baskıların katlamaya sokulup ciltlenebilmesi yüksek tirajlara kolayca ulaşabilmeyi sağlar. Insert’ler geçici ürünlerdir. Dolayısıyla maliyeti düşük ince kağıtlara basılırlar. Web baskı’da çok ince kağıtlar bile kolayca basılabilmektedir.

Insert Tasarımı

Insert tasarımı kurumsal kimlik öğelerinden çok daha vurucu, çarpıcı ve dikkat çekici tasarımlarla hazırlanır. Logo ve slogan dışında kurumsal kimliğin renk ve görsel bütünlüğü insertlere çok fazla yansıtılmaz. Kurumsal kimlik tasarımıyla tamamen uyumlu insertler de istenirse hazırlanabilir. Fakat dönemsel olmaları açısından insertler bu tarz tasarımlar için çok uygun değildirler.

Belirli sürelerle geçerli olacak indirimli fiyatlar ve kampanyalar için tasarımın canlı renklerle veya tek düze renk kalıbında yapılması aslında çok önemli değildir. Kontrast daha önemlidir. Fiyatlar, oranlar, kampanya içeriği ve özellikleri göze çarpar şekilde verilmelidir. Bu neden yazıların rengi ve font seçimi önemlidir. Ayrıca kullanılan ikonlar, maskotlar ve içeriği destekleyen küçük karikatürler ve çizimler çok faydalı olacaktır. Insert mevsimine ve takvimdeki özel günlere vurgu yapan genel bir ambians oluşturmak da dikkat çekmek açısından önemlidir.

Pazarlama departmanı’nın hangi ürünlerin ön plana çıkmasını istediği hazırlık aşamasında mutlaka tespit edilmeli ve tasarımcılara bildirilmelidir. Dolayısıyla diğer basılı ürünlerde olduğu gibi insert tasarımları da genel olarak kısa bir bilgilendirmenin tasarımcıya iletilmesiyle başlar. Ön plana çıkarılacak kampanya ve ürünler, ikinci plandaki kampanya ve ürünler ayrı ayrı tasarlanarak kendi iç konseptleri oluşturulur.

Insertler kurumsal bilgilendirme içermezler. “100’üncü mağazamız”, “yeni ürün portföyümüz” gibi işletmeye dönük ve müşteriyi ilgilendiren küçük bilgilendirmeler insert içerisine ilave edilebilir. Böylece indirimler ve kampanyalara ek olarak bu tarzda duyurular da yapılmış olur.

Kısa ve net cümleler, görsel açıdan ürün özelliklerini açıklayan doyurucu fotoğraflar, ilgi çekici yazı tasarımları, destekleyici ve ilgiyi bir ürüne kanalize eden yardımcı görseller insert tasarımlarında kullanılmalıdır. Fakat kurumsal kimlik sade ve klasik çizgilere dayandırılmışsa, firmanın insert tasarımı da bu şekilde isteniyorsa, yine buna özel ilgi çekici çalışmalar kurumsal kimlik içine dahil edilerek tasarım yapılabilir.