Katalog üretimi ciddi bir hazırlık ve tasarım süreci ardından gerçekleşir. Katalog tasarımı hizmeti hakkında bilgi verirken, genel olarak katalog nedir ve nasıl olmalıdır sorusunun cevabını da burada vereceğiz. Avcılar katalog tasarımı hizmeti için bizimle hemen iletişim kurun.

Katalog Nedir?

Kurumların ve işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini belli bir düzen içerisinde sundukları; fotoğraf, teknik özellik, fiyat gibi bilgilerini paylaştıkları, tanıtım amacıyla yapılan kitapçıklara katalog adı verilir.

Kataloglar şirketlerin ürün ve hizmet tanıtımında etkili yollardan biri olduğu için katalog tasarımı da pazarlama süreçlerinde önemli bir yer tutar. Ürünlerinizi doğru bir şekilde sunduğunuzda müşteri potansiyelinizi arttırabilir ayrıca ürünlerin derli toplu bulunduğu kataloğunuzdan seçim yapmayı kolaylaştırırsınız. Görsel bir kaynak olması itibariyle müşterilerinizin dikkatini çekmenizi kolaylaştırır.

Katalogların kullanım alanı geniştir. Hazırladığınız katalogları mağazalarda, kargolarda, ürün kutuları içinde, internette ve benzeri sanal ortamlarda kullanabilirsiniz.

Kataloglar yeni ürünlerin tanıtılması için ve üretimden kaldırılan ürünleri haber vermek için iyi bir araçtır. Genellikle kataloglar kampanyalar için kullanılmaz. Fakat uzun vadeli kampanyalardan müşterilerini haberdar etmek isteyen firmalar bu tip bilgilerini kataloglara da iliştirebilmektedir. Bazen indirim veya hediye kuponu gibi pazarlama çalışmaları katalogla birlikte dağıtılmaktadır.

Kataloglar ihtiyaç duyulan hizmet ve ürünleri tanıtmakla kalmaz. Bazen sıradışı faydaları olan ürünler ve önemli fırsat sağlayan hizmetler kataloglar vasıtasıyla duyurulduğunda satın alma davranışını harekete geçirebilir.

Avcılar Katalog Tasarımı

Kataloglar, müşteriler ve hedef kitle için hazırlanırlar. Aynı zamanda bir firma, kurum, sanatçı veya zanaatkar için prestij unsurudurlar. Dolayısıyla görsel açıdan estetik ve düzen açısından uyumlu ve bütünlüklü olmaları gerekir. Görselliği zayıf bir katalog firma ve kurum için olumsuz bir imaj uyandırabilir. Bu durum güven sarsıcı olabilir. Belli bir iç düzeni bulunmayan kataloglar ise okumayı ve ürün bulmayı zorlaştırır. Yardımcı bir kitapçık olmaktan çok, müşteriler için zorlaştırıcı bile olabilirler.

Avcılar Katalog Tasarımı Ürün Grubu Tanıtımı
Katalog Tasarımı Ürün Grubu Tanıtımı

Katalog Tasarımında Önemli Noktalar

Bir katalog firma hakkında pek çok bilgi ve ipucu verir. Bu şekilde hedef kitlenin zihninde bir algı oluşmasına katkı sağlar. Katalog şu açılardan önem taşır:

Bu noktalarda başarıya ulaşabilmek için katalog tasarımı ve hazırlığı çok detaylı ve özenli şekilde yapılmalıdır.

1. Katalog Malzemesi

Katalog yaptırırken kağıt seçimi önemlidir. Genelde katalogların kapak ve iç baskıları farklı gramajdaki kağıtlara yapılır. Kaliteli kağıtlar ve uygun gramajlar kataloğu daha estetik gösterir. Gereğinden ince veya kalın seçilen kağıtlar katalog görünümünü bozabilir.

Katalog üretiminde kağıt ve baskı maliyetleri en yüksek kalemleri oluşturur. Yükselen kağıt fiyatları hesaba katıldığında artan maliyetlerin yükünü hafifletmek için kağıt seçiminde bazı önemli noktalara dikkat etmek gerekir.  Sık sık değişen kataloglar için maliyetleri düşürmek amacıyla daha ince iç kağıtları seçilebilir. Çok sık değişmeyen bir ürün portföyü ve uzun süre kullanılacak bir katalog için daha kalın ve mukavemetli kağıtlar seçilebilir veya dayanıklılığı arttıracak işlemler yaptırılabilir. Selefon kaplama veya UV Lak uygulama gibi.

2. Katalog Ebatları

Çok farklı katalog ölçüleri kullanılabilir. Tabaka kağıt ölçüleri genellikle standart olduğundan katalog ölçüleri de belli standartlara oturmuş gibidirler. Fakat bunlar bağlayıcı değildir ve istediğiniz ölçülerde katalog yaptırabilirsiniz.Ölçüler kataloğun kullanım amacına uygun olmalıdır. Çok yaygın şekilde standart katalog ölçüleri genellikle a4 boyutunda olur.

Her yere sığabilecek küçük ölçülü ve kolayca taşınabilen kataloglar veya büyük ve göz dolduran kataloglar tercih edebilirsiniz. Yatay ya da dikey ölçüler de olabilir. Kataloglara özel kesim bıçaklarıyla özel şekiller verilebilir.

3. Kapak tasarımı

Basılı bir kitapçığı eline alanlar ilk olarak ön ve arka kapağına bakarlar. Dolayısıyla kapak tasarımı önemlidir ve hem firmayı hem de kataloğun içeriğini anlatabilmelidir.

4. İç sayfa tasarımları

İç sayfa tasarımları ürün ve hizmetleri belli bir sıra ve düzen içerisinde vermelidir. Ürün ve hizmet sunumları sektöre göre farklılık gösterebilir. Hırdavat ve Elektronik gibi sektörlerde detaylar çoktur, teknik çizimler ve bilgilendirmeler fazladır. Tekstil, Hediyelik Eşya, Turizm gibi sektörlerde ise teknik detaylardan çok görsellik ve estetik fotoğraflar ön plandadır.

Katalog tasarımında önemli konulardan biri de düzgün bir şekilde kategorilere ayrılmış olmasıdır. Büyük ve hacimli kataloglar için içindekiler ve indeks bölümleri mutlaka oluşturulmalıdır. Müşterinin ürünler içerisinde kaybolmasına engel olunur ve aradığını kolayca bulması sağlanır.

Yeni bir ürün grubu için mutlaka tanıtım yapılmalıdır. Ürünlerde yeni bir malzeme kullanılıyorsa, yeni bir hizmet başlatılmışsa bunun detayları katalog içerisinde verilmelidir. Firmanın referans işleri ve birlikte çalıştığı kurumlar, referans müşterileri içerikte yer alabilir.
Avcılar Katalog Tasarımı Firma Tanıtımı

5. Kurumsal Kimlik ve Marka Kimliği

Gerek tasarımda gerekse içerikte firmanın kurumsal kimliğine dair görünür bir etki oluşturulmalıdır. Kurumsal renkler, yazı tipleri, firma ve marka logoları, ürün sembolleri yerli yerince kullanılmalıdır.

Katalog içerisinde belli bölümler firma tanıtımına, misyon ve vizyon metinlerine ayrılabilir. Eğer hakkında pek bilgi olmayan yeni bir sektör ise sektör bilgilendirmesi yapılabilir.

Daha detaylı bilgilendirmelere yönlendirme amacıyla web sitesine link veren bir karekod bulundurmakta fayda vardır.

Firma tanıtımında, firmanın güçlü olduğu alanlara vurgu yapılır: Dağıtım ağı, ürün gamı, teknik destek hizmetleri, üretim hattı ve kapasitesi, sağladığı ticari fırsatlar ve ödeme kolaylıkları vb.

Markalar ve ürünler için gerekli sloganlar, marka logoları, ürün grubu sembolleri tasarlanmalıdır. Bunlar kataloğa renk katan, hem görselliği hem içeriği zenginleştirici unsurlardır.

Kurumsal Kimlik Tasarımı hakkında daha detaylı bilgi için tıklayın.

Avcılar Katalog Tasarımı Hizmet Tanıtımı

Katalog Hazırlık Aşamaları

Katalog hazırlıkları belli aşamalardan oluşur.

Öncelikle kataloğun kullanım amacı belirlenmelidir. Buna göre malzeme ve şekil özellikleri hakkında karar verilecektir.

Katalog içeriğine ilişkin ürün ve hizmet bilgileri, teknik detaylar, tanıtıcı yazılar hazır olmalıdır.

Ürün ve hizmet fotoğrafları, life-style tarzda fotoğraflar yüksek çözünürlükte ve kaliteli formatlarda hazırlanmış olmalıdır.

Firma, sektör ve ürün gruplarına dair tanıtıcı metinler katalog konseptine uygun şekilde biçimlendirilmelidir.

Firmanın hali hazırdaki logo ve çizimleri vektörel formatlarda hazır bulundurulmalıdır.

Bu saydığımız maddelerdeki konular sıfırdan hazırlanıp çözülebilir. Fakat bu katalog hazırlık süresini uzatacaktır.

Bu hazırlıkların ardından kapak ve iç sayfa tasarımları yapılır ve onay alınır. Baskı sürecine geçilir. Dijital ortamda kullanılacaksa dijital formatlara dönüştürülür.

Katalog hazırlığında Photoshop, Illustrator, InDesign, Gimp gibi programlar kombine şekilde kullanıldığı gibi font ve görsel düzenlemeye yarayan pek çok yardımcı program da kullanılır. Dolayısıyla bir kataloğu tasarlamak ve baskıya veya yayına hazır hale getirmek zahmetli ve uzun bir süreçtir. Bu bakımdan