Avcılar Grafiker Beylikdüzü Grafiker Tasarımcı Grafiker Katalog Broşür Web Sitesi Fuar Dijital

BİZİ

ARAYIN

Etkili Broşür Tasarımı

Etkili Broşür Tasarımı

Etkili Broşür Tasarımı

Etkili broşür tasarımı firmanız ve ürünleriniz için çok verimli geri dönüşler sağlayabilir. Reklam ve tanıtım faaliyetlerinde en çok kullanılan ürünlerden biri de broşürlerdir. Güzelce tasarlanmış ve iyi planlanmış bir broşür çalışması satışlarınıza çok iyi katkılar sağlar. Fakat bunun için bazı şeyleri gözönünde bulundurmanız ve önceden planlamanız gerekir.

Öncelikle broşürler, bir ürün, hizmet tanıtmayı, bir etkinliği haber vermeyi, bir kampanyayı duyurmanızı sağlamak içindir. Firmalar kurumsal kimliklerini, sosyal çalışmalarını, hizmetlerini ve yatırımlarını tanıtmak için de broşür hazırlayabilir. Dolayısıyla broşürler belli bir konuya dönük ve daha dar kapsamlıdır. Ayrıca broşürler, katalog gibi geniş hacimli değildirler. Daha dar kapsamlı olduklarından çok net ve vurucu olmaları gerekir.

Hiç kimse broşür gibi maliyetli bir işe durup dururken kalkışmaz. Müşteriler üzerinde olumlu etkiler uyandırmak ve satışa dönük bir eylem sağlayabilmek için bunca zahmete ve maliyete katlanılır. Fakat bunca çaba, emek ve para boşa gitmesin diye bazı şeylere dikkat etmeniz gerekir. Etkili broşür tasarımı sizin tanıtımınızı bir adım öne geçirecektir.

Broşürün Planlanması

Amaçların Belirlenmesi

Broşürü hangi amaçla kullanacağınız en önemli maddedir. Diğer bütün hazırlıklar buna göre yapılmalıdır. Ürün ve hizmet tanıtımı yapıyor ve satışlarınızı arttırmak istiyorsanız odaklanacağınız noktalar farklı olacaktır. Kurumsal tanıtım hedefliyorsanız farklı bir tasarım ve dağıtım planı belirlemeniz gerekir. Belli bir zamandaki etkinlik hakkında bilgi vermek istiyorsanız yine dikkat etmeniz gereken tasarım unsurları değişecektir ve burada zaman sizin için öncelik kazanacaktır.

Hedef Kitleyi Bilmek

İşinizi nereye doğru büyütmek istediğinizi bilmeniz gerekir. Hedeflediğiniz kitle ve sektörler; tasarımdan reklam diline, kullanılan malzemeden dağıtım şekline kadar tüm broşür çalışmasına etki edecektir.

Yaş, eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey gibi belli kriterlere göre hedef kitlenizi sınıflandırmakta fayda vardır. Hedef kitlenizin özelliklerini ve beklentilerini bilerek broşür çalışmasını yönlendirmeniz doğru olacaktır. Bunun için eğer mümkünse pazar araştırması yapmanızda veya yaptırmanızda fayda vardır.

Etkili Broşür Nasıl Hazırlanır?

Etkili broşür hazırlığı ve etkili broşür tasarımının bazı püf noktaları vardır. Bunlara riayet edersek hem hazırlık için gerekli zamanı kısaltır hem de daha etkili sonuçlar alabiliriz.

Görsellik ve Tasarımın Önemi

Görsel olarak düzgün tasarlanmamış bir broşürü hiç ortaya çıkarmamak daha doğru olur. Çünkü reklamın iyisi kötüsü oluyor maalesef. Tanıtıma fayda sağlamayacağı gibi kurumsal kimliğinizi de zedeleyebilecek broşür tasarımlarını baştan elemenizde fayda var. En azından zararı önlemiş olursunuz.

Broşür yazı ağırlıklı veya tamamen yazı olmamalıdır. Hangi sektöre ait olursa olsun, günümüzün imkanlarıyla elde edilmiş kaliteli fotoğraflar, çarpıcı görseller, bilgilendirici çizimler mesajınıza eşlik etmelidir. Örneğin su arıtma üzerine çalışıyorsanız, müşterilerinizin naturel su isteğini uyandıracak doğal su kaynakları görselliğinizi kuvvetlendirecektir. Görmek okumaktan önce geleceği için bir ön mesaj da vermiş olursunuz.

Etkili Broşür Tasarımında Önemli Noktalar

Doğru Kağıt ve Ölçü Seçimi

Tanıtmak istediğiniz ürün, hizmet, firma ve sektörel etkiler kağıt seçiminizi ve ölçü belirlemenizi etkileyecektir. Öncelikle A4 ve türevi ölçülere mahkum olmadığınızı bilin. Fakat broşürün sadece güzel görünmesiyle iş bitmiyor. Broşürleri taşımanız, istiflemeniz ve dağıtmanız gerekecek. Dolayısıyla tüm bu aşamalar için uygun bir ölçü seçmek doğru olacaktır.

Kağıdın cinsi ve gramajı önemlidir. Kağıt konusunda en çok tercih edilenler mat ve parlak kuşelerdir. Bunlar dayanıklı olmaları ve parlak, hoş görünmeleri sebebiyle tercih edilirler. Ancak farklı hedefleriniz için farklı kağıtlar tercih edebilirsiniz. Eğer hedef kitlenizde doğaya saygı izlenimi uyandırmak istiyorsanız, geri dönüşümlü kağıtlar tercihiniz olabilir.

Fantazi kağıtlar da kağıt için uygun seçenekler sunar. Mesela orman ve ağaç ürünleriyle ilgiliyseniz ağaç desenli fantazi kağıtları seçip kullanabilirsiniz. Fakat bu kağıtların parlak olmadığına dikkat etmeniz ve ulaşmak istediğiniz ana amaç ile tutarlı bir şekilde uyumlu olduğuna dikkat etmelisiniz. Sadece gözünüze hoş geldiği için bir kağıdı kullanmayın.

Kağıdın gramajı da oldukça önemlidir. Çok ince seçilen kağıtlar düşük kalite algısı oluşturabilir ve işinizi olumsuz etkileyebilir. Çok kalın kağıtlar da kaba durabilir. Eğer gerçekten ihtiyacınız varsa ince veya kalın kağıtları kullanmaktan çekinmeyin. Ancak bunun dışında 170-270 gram arası kuşe kağıtlar uygun kalınlığı elde etmenizi sağlayacaktır. Ayrıca aklınızda bulunmasında fayda var. 80 gram hamur kağıt ile 80 gr kuşe kağıt aynı kalınlık hissini vermez. Kuşe kağıtlar daima hamurdan daha ince bir görünüm verirler. Dolayısıyla bir cins kağıdın gramajıyla başka bir cins kağıdın gramajını kıyaslayarak satın almayın.

Taşıma Kolaylığı için Ölçüleri Küçültün

Güzel bir tasarım hangi ölçüde olursa olsun güzeldir ve etkisini gösterecektir. Fakat unutulmamalıdır ki broşürler insanların yanında taşıdığı materyallardir. Bu yüzden kolayca taşınabilir belli ölçülerde olması önemlidir.

Çok büyük görseller kullanmanız gerekiyor ve bunların etkisini göstermek istiyorsanız büyük ebatlı kağıtlara baskı yaptırabilirsiniz. Daha sonra kırım yaptırarak bunları daha küçük ölçülere düşürebilirsiniz.

Taşıma ve dağıtımı kolaylaştırmak için küçük ebatlı ve bir kaç kırımlı broşürler tercih edebilirsiniz. 2 kırım, 3 kırım veya akordiyon kırım broşürler tercihiniz olabilir.

Mesajınızı Kısa ve Anlaşılabilir Tutun

Uzun ve içinden çıkması zor metinler bir broşür için hiç de iyi bir fikir değildir. Hiçbir müşteri ilaç prospektüsü gibi karmaşık ve iç içe geçmiş metinleri okumayı sevmez. Mümkün olduğunca kısa ve net cümleler kullanılmalıdır. Gerekli yerlerde başlıklar açabilirsiniz. Açıklayıcı başlıklar ve alt metinlerle doğru bağlantı kurulması okumayı kolaylaştıracaktır.

Broşürler uzun süre kullanılan tanıtım materyallerinden değildir. Dolayısıyla müşterilerinizi yakalayamadan kolaylıkla çöpe gidebilir. Bu nedenle en kısa sürede en yoğun etkiyi yaratmanız gerekir. Kısa bir slogan, ilginç ve çekici bir başlık ve detaylara boğulmamış açıklayıcı metinler tercih edilmelidir.

Mesajın Dili Önemlidir

Ciddi veya samimi veya eğlenceli bir dil kullanmak sizin seçiminizdir. Fakat faaliyet alanınıza göre ve kurumsal imajınıza göre bir dil kullanmanız yerinde olur. Çok ciddi prosedürlere sahip olup tanıtım için eğlenceli bir dil kullanmak pek doğru olmayacaktır. Ciddiyetin düzeyini de aşırı kaçırmak ve ağdalı cümlelerle okuyucu bunaltmaya da gerek yok. Tutarlı ve düzeyli bir dil kullanırsanız broşür okuyucusunu cezbedebilirsiniz.

Okunabilirlik ve Font Seçimi

Mesajın dilini düzgün bir şekilde kurgulayıp kısa ve etkili mesajlar oluştursanız bile yanlış font seçimi tüm bunları berbat edebilir. Çok farklı fontlar kullanmak çok yanlıştır. Bu kafa karışıklığına ve dağınıklığa yol açacaktır.

Metni; broşür içinde çok fazla dağıtmadan, dikkati bir bölgeye toplayarak, iki veya en çok üç font kullanarak yazınızı oluşturmalısınız. Metnin yazı tipi okunaklı ve basit olmalıdır. Bold karakterler gerekli olduğu yerlerde kullanılmalıdır. Okuma zorluğu yaratacak çok ince karakterlerden kaçınılmalıdır. ‘Thin’ karakterler zarif görünseler bile okuma için çok tercih edilebilir değildirler.

Bilgilendirme için oluşturulan metinlerin okunması mutlaka kolaylaştırılmalıdır. Serif veya sans-serif font seçiminden ziyade fontun kolay okunup okunmadığı ve boyutları üzerine odaklanılmalıdır.

Düzenli İçerikler ve Sıralamalar

Broşürün sunduğu bilgiler belli bir sırayla ve düzen içerisinde verilmelidir. Bilgileri destekleyecek infografikler kolaylaştırıcı ve etkiyi arttırıcı olacaktır. Fakat bilgileri çok dağınık şekilde verirseniz okuyucunun kafası karışacak ve mesajınızın netliği olumsuz etkilenecektir.

Kimlik Öğelerinin Ağırlığı

Sadece broşürlerde değil basılı tüm ürünlerde kurumsal kimlik ya da marka kimliğinizin varlığı kendisini hissettirmelidir. Logonuz, yazı karakteriniz, kurumsal renginiz mutlaka belirgin bir şekilde bulunmalıdır. Özellikle genel renk ambiansında kurumsal kimliğinize atıfta bulunmanız iyi olur.

Global bir marka değilseniz iletişim bilgilerinizin de belirgin bir şekilde bulunması iyi olur. Ulaşılabilir olmadıktan sonra tanıtım çalışmalarının bir anlamı kalmayacaktır.

Etkili Broşür Püf Noktaları

Dağıtım

Broşürlerinizin bir dağıtım aşaması olduğunu gözden kaçırmayın. Broşür hazırlığıyla ilgilenirken bu konuda bir organizasyon yapmanız yerinde olacaktır. Elden dağıtılacak broşürler için yerel dağıtım ağını düzenlemenizde fayda var. Postayla dağıtılacak broşürler için adres ve telefon defterinizi iyice gözden geçirmeniz gerekecektir. Ve tabi ki tüm bunların bir maliyeti olacaktır. Broşür tasarımı ve baskısı için düşündüğünüz maliyetlere bunları da ilave ederek plan yapmanız iyi olur.

Değerlendirme ve Geri Bildirim Aşaması

Gerek tasarımı bitirdikten sonra gerekse dağıtım aşamasının ardından geri bildirimleri gözden geçirmek gerekir.

Tasarımı tamamladıktan sonra çevrenizden fikir almaya çalışın. Farklı gözler size daha geniş bir pencere açabilir ve faydalı önerilerde bulunabilir.

Broşürünüzü bastırıp dağıttıktan sonra hedeflerinize ulaşıp ulaşamadığınızı, beklediğiniz talebin olup olmadığını, kurumsal olarak daha bilinir olup olmadığınızı araştırmanız ve değerlendirmeniz gerekir. Böylece eğer hatalı gördüğünüz organizasyon unsurları varsa bunları ileride düzeltme imkanı bulacaksınız.